ចាក់ស្រេះ | CHAK SRES

        «​ចាក់​ស្រេះ» ជា​កំរងនៃ​ចម្លាក់​ការងារទាំង​៥​របស់​ សៅ ស្រីម៉ៅ។ ក្នុងការងារនេះ ស្រីម៉ៅ ឆ្លុះបញ្ចាំងពីបទពិសោធន៍របស់នាង ការផ្លាស់ប្តូរអារម្មណ៍ និងការកសាងការយល់ដឹងអំពីបញ្ហាស្មុគស្មាញដែលនាង និងសហគមន៍បានឆ្លងកាត់អំឡុងពេលជំងឺរាតត្បាត Covid-19 ជាពិសេសការបិទខណ្ឌមួយចំនួនក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ។ ស្រីម៉ៅ​បាន​បង្វិល​លួស​ដែក​ជា​គំនូរ​មនុស្ស​និង​សត្វ​ដោយ​ក្រណាត់​ស​រុំ​ជុំវិញ​វា ហើយ​ដាក់​វា​យោល​ក្នុង​ប្រអប់​សំណាញ់​លួស​បញ្ឈរ​ដែល​រុំ​ព័ទ្ធ។
បើ​តាម​ស្រីម៉ៅ បញ្ហា​ជា​ច្រើន​បាន​កើត​ឡើង​ក្នុង​អំឡុង​ពេល​ជំងឺ​រាតត្បាត​ដោយ​សារ​កត្តា​ខាងក្នុង និង​ខាង​ក្រៅ ហើយ​បញ្ហា​ទាំង​នេះ​កាន់​តែ​អាក្រក់​ទៅៗ​ឡើងនៅ​ពេល​លក្ខខណ្ឌ​នៃ​ទំនាក់ទំនងស្ថិត​នៅ​ក្រោម​ការ​រឹតបណ្តឹង។ កាលៈទេសៈ​បែប​នេះ​ក៏​បាន​ជំរុញ​ម្នាក់ៗ​ព្យាយាម​ស្វែងរក​ដំណោះស្រាយ​ថ្មី​សម្រាប់​ខ្លួន​ពួកគេ​ដែរ។ ជាឧទាហរណ៍ “ខាងក្នុងខាងក្រៅ” គឺជារូបចម្លាក់ក្នុងទម្រង់មនុស្សឈរ ដោយផ្នែកខាងក្រោមនៃរាងកាយជាប់ក្នុងប្រអប់សំណាញ់លួស ដែលមានតួរលេខតូចៗចងជុំវិញវា មើលទៅហាក់ដូចជាមានច្រើននៅកន្លែងធ្វើការនៅក្រោមផ្ទៃ។
ដោយសារគ្រប់គ្នាតម្រូវឱ្យនៅផ្ទះដើម្បីសុវត្ថិភាពផ្ទាល់ខ្លួននាពេលនោះ ស្រីម៉ៅមានចម្ងល់ជាច្រើនជាមួយឆ្លងកាត់ការមើលតាមបង្អួចរបស់នាង ជាពិសេសអំពីការបន្តរីកដុះដាលនៃអគារខ្ពស់ៗនៅក្នុងរាជធានីភ្នំពេញ និងកន្លែងផ្សេងទៀត។ នាង​បន្ត​ថា​៖ «​ហេតុ​អ្វី​បាន​ជា​អគារ​ជាច្រើន​នៅ​តែ​រីក​ដុះដាល​នៅ​ពេល​សេដ្ឋកិច្ច​នៅ​ទ្រឹង ហើយ​មនុស្ស​នៅ​ផ្ទះ​? តើ​មាន​រឿង​អ្វី​កើតឡើងនៅ​ពី​ក្រោយ​សំណង់អគារ​នីមួយៗ​ដែលកំពុងសាងសង់នោះ?»។
          ស្នាដៃជាច្រើនរបស់ស្រីម៉ៅឆ្លុះបញ្ចាំងពីការខិតខំប្រឹងប្រែងក្នុងការកសាងការយល់ដឹងអំពីការផ្លាស់ប្តូរភូមិសាស្ត្រ និងចិត្តគំនិតរបស់សហគមន៍។ ចម្លាក់ទាំងនេះនិយាយមិនត្រឹមតែអំពីតថភាពសង្គមក្នុងទីក្រុងភ្នំពេញប៉ុណ្ណោះទេ ថែមទាំងមានការផ្លាស់ប្តូរផ្សេងទៀតនៅក្នុងតំបន់បឹងទន្លេសាប ដែលវិចិត្រករបានចំណាយពេលជាមួយសហគមន៍មូលដ្ឋាន។
 
Stomach

The Stomach

The Mask

The Mask

The Kid

The Kid

Inside Outside

Inside outside

Floating village

Floating village

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
“Chak Sres” is a collection of five sculptures by Sao Sreymao. In this work, Sreymao reflects on her experiences, emotional changes, and building understanding of the complex issues she and her community have gone through during the Covid-19 pandemic, especially the lockdown of some districts in Phnom Penh. Sreymao twists metal wire into sketches of humans and animals, wraps around some of them with white cloth, and places them swinging in enclosed vertical wire mesh boxes.
According to Sreymao, many problems arose during the pandemic due to internal and external factors, and these problems worsen when the conditions of human connection are under restriction. But such circumstances can also challenge people to try and find new solutions for themselves. For example, “Inside Outside” is a sculpture in the form of a standing person, with the lower part of the body trapped inside a wire mesh box with small figures tied around it, looking as if a lot is at work underneath the surface.
Since everyone was required to stay home for personal safety at the time, Sreymao had many questions, especially about the continuing proliferation of skyscrapers in Phnom Penh and elsewhere. “Why are so many buildings still mushrooming when the economy is stagnant and people stay home? What is the story behind each of those buildings?”
Many of Sreymao’s works reflect an effort to build an understanding of the changing geography and mentality of the community. These sculptures speak not only about the social reality in Phnom Penh, but also other changes in the Tonle Sap Lake area, where the artist has spent time with the local community.